פרסום בפייסבוק לעסקים – כל מה שאתם צריכים לדעת במדריך בסיס

פרסום בפייסבוק הופך להיות כלי חשוב יותר ויותר לצורך קידום עסקים קטנים ובינוניים. עם למעלה ממיליארד משתמשים פעילים מדי יום, הפלטפורמה של פייסבוק מספקת הזדמנות נפלאה להגיע לקהל פוטנציאלי עצום למוצרים ולשירותים. עם זאת, פרסום בפייסבוק יכול להיות מבלבל ומסובך עבור אלה שאינם מכירים את המערכת. להלן מדריך בסיסי, שיסייע לעסקים קטנים להתחיל עם פרסום בפייסבוק ועם שיווק דיגיטלי לעסקים ולמקסם את השקעתם.

יצירת דף עסקי בפייסבוק

הצעד הראשון של שיווק דיגיטלי לעסקים הוא ליצור דף פייסבוק ייעודי עבור העסק. דף פייסבוק לעסקים מאפשר לבעלי עסקים לתקשר עם לקוחות באופן מקצועי ונוח יותר מפרופיל אישי. ניתן להגדיר כתובת דוא"ל ייעודית, שעות פעילות, כתובת פיזית של העסק ופרטי קשר נוספים. כמו כן, דף עסקי בפייסבוק מאפשר גישה לכלים נוספים עבור פרסום וניהול קמפיינים. גופי מקצוע המספקים סיוע לעסקים המעוניינים לקדם שיווק דיגיטלי בפייסבוק ופלטפורמות אחרות.

הגדרת קהל יעד

לאחר יצירת דף העסק בפייסבוק, הצעד הבא הוא להגדיר קהל יעד ברור עבור הפרסומים. פרסום ממוקד מגדיל מאוד את הסיכוי להשיג תוצאות טובות. יש לחשוב מיהם האנשים שכנראה יהיו הכי מעוניינים במוצר או בשירות. ניתן להגדיר קהל יעד על פי מיקום גיאוגרפי, גיל, מגדר, העדפות ונתונים דמוגרפיים אחרים. כדאי לבצע מחקר שוק מקיף כדי לאפיין את הקהל הרצוי בצורה הטובה ביותר.

מנהל מודעות פייסבוק

מנהל מודעות פייסבוק (Facebook Ads Manager) הוא הכלי המרכזי בפלטפורמת פייסבוק לניהול קמפייני פרסום. זהו הכלי דרכו מגדירים, בין השאר, את קהל היעד. באמצעות מנהל המודעות אפשר ליצור ולנהל מודעות מסוגים שונים אותם נפרט מייד. באמצעות מנהל המודעות ניתן גם להגדיר קהלי יעד מפורטים, לקבוע תקציב, לעקוב אחר ביצועים של הקמפיינים ועוד. הכלי כולל דוחות אנליטיים מפורטים המסייעים לאופטימיזציה של הקמפיינים. מנהל מודעות פייסבוק הוא כלי חיוני עבור כל מי שרוצה לבצע פרסום יעיל בפלטפורמה.

בחירת סוג פרסום

פייסבוק מציעה מגוון אפשרויות פרסום דרך מנהל המודעות עבור עסקים:

פרסומות בפיד החדשות 

פרסומות אלה מופיעות בפיד החדשות של המשתמשים, בין הפוסטים של חברים והדפים שאחריהם עוקבים. הפרסומות, בדרך כלל, כוללות תמונה או וידאו קצר, כותרת וטקסט קצר.

פרסומות בצד ימין

אלה פרסומות גרפיות קטנות המופיעות בצד ימין של המסך בפייסבוק. הן כוללות תמונה, כותרת קצרה וקישור לאתר או לדף הפייסבוק.

ספונסר לפוסטים

אפשרות לשלם למישהו עם השפעה בפייסבוק כדי שיקדם פוסט על העסק שלכם לקהל העוקבים שלו. מתאים במיוחד כשמנסים להגיע לקהל יעד ספציפי.

קידום פוסטים של הדף העסקי

אפשרות לשלם לפייסבוק כדי לקדם פוסטים שפרסמתם בדף העסקי לקהל יעד רחב יותר מעוקבי הדף. דרך מצוינת להגדיל חשיפה.

יש לשקול איזו שיטת פרסום מתאימה ביותר למטרות ולתקציב שנועד לצורך קידום עסקים קטנים. ניתן לשלב מספר אסטרטגיות. החשוב ביותר הוא לבחון היטב מה עובד ומה לא באמצעות מעקב אחר התוצאות.

קביעת תקציב

כמו בכל קמפיין שיווקי, חשוב לקבוע תקציב ברור לפעילות בפייסבוק. הפלטפורמה גובה תשלום על בסיס קליקים, הצגות או פעולות של המשתמש. יש להגדיר סכום חודשי או יומי שמוכנים להשקיע, ולהתאים את ההגדרות של הקמפיינים בהתאם. כדאי להתחיל בתקציב נמוך יחסית ולהגדיל אותו בהדרגה עם הזמן.

מדידה ואופטימיזציה 

אחת היכולות החזקות ביותר של פייסבוק היא האפשרות לעקוב אחר ביצועי הפרסומות ולבצע אופטימיזציה בהתאם. הפלטפורמה מציעה מגוון דוחות אנליטיים העוקבים אחרי הקלקות, לייקים, שיתופים, המרות ומדדי הצלחה נוספים. יש לנתח בקפידה את הנתונים הללו ולזהות מה עובד טוב יותר או פחות. לדוגמה, אם פרסום מסוים זוכה לשיעור הקלקות גבוה אך ההמרה נמוכה, כדאי לשנות אותו כך שימשוך לקוחות איכותיים יותר. ניתן גם להשתמש בכלי פילוח קהל כדי לראות אילו מאפיינים של קהל היעד מגיבים טוב יותר ולהתמקד בהם. 

עם ניתוח נכון של הנתונים, ניתן לשפר באופן משמעותי את יעילות ואפקטיביות פרסום בפייסבוק לאורך זמן. זו דרך מצוינת להשיג תוצאות טובות יותר מאותו התקציב.

הדובדבן של סטטוס 

בעידן שבו הכל קורה ברשת, חייבים להיות כל הזמן עם יד על הדופק. אנחנו בסטטוס כאן בשבילך, ליצור אסטרטגיה שיווקית ברורה לבחור את סוג הפרסום המתאים לעסק, ולעלות קמפיין פרסום. אצלנו תקבל את כל הלידים בטופס גוגל שיטס מסודר. מעבר לכך אנחנו מבצעים אופטימיזציה ובודקים עלות קליק מול תוצאת המרה לליד חם כדי למטב ולשפר את התוצאות ואת הרווחים באופן שוטף כל זמן הקמפיין, כדי שאתה תוכל להתמקד בעסק שלך לקבל לידים ובעזרתם לסגור עסקאות.