שיווק דיגיטלי לעסקים מה זה? מדריך מקיף

שיווק דיגיטלי לעסקים הוא מונח שנשמע מאוד מסובך עבור בעלי עסקים רבים. בפועל, מדובר על אחת הדרכים היעילות והזולות ביותר כיום לחשיפת המותג שלכם ולמציאת לקוחות חדשים. כאשר יש יותר ויותר גולשים ולקוחות פוטנציאלים הצורכים תכנים, שירותים ומוצרים דרך הרשת – השיווק הדיגיטלי מציע פתרונות רבים כיצד לענות על צורכיהם.

מה זה בעצם שיווק דיגיטלי?

שיווק דיגיטלי, או שיווק אינטרנטי, מתייחס לכל הפעילויות השיווקיות שנעשות באינטרנט ובפלטפורמות דיגיטליות השונות כדי לקדם את המוצר או השירות של העסק. בדיקות מראות כי לשיווק דיגיטלי יש יעילות גבוהה בהרבה משאר אמצעי השיווק המסורתיים, והסיבה המרכזית לכך היא הקלות שבה ניתן למקד אותו לקהל היעד המדויק שלכם. במקום לבזבז תקציבי פרסום עצומים על מודעות לציבור הרחב – ניתן בקלות רבה להגיע ישירות לאנשים המתעניינים במוצר או השירות שלכם, זה מאפשר לייצר המון מכירות חדשות בהוצאה מינימלית. בכדי לייעל את התהליך מומלץ להיעזר במקצוענים.

שיווק דיגטלי לעסקים

מה כולל שיווק דיגיטלי לעסקים ? 

ישנן כמה דרכים מרכזיות לבצע שיווק אינטרנטי:

1. קידום אתרי אינטרנט (SEO)

SEO מיועד לקדם את אתר האינטרנט בתוצאות החיפוש של גוגל, כך שכאשר מישהו מחפש מילה או ביטוי מסוים, אתר המקודם יופיע בין התוצאות הראשונות. כך ניתן למשוך תנועה אורגנית, חינמית ורלוונטית.

2. קידום ממומן (PPC) 

שיטת פרסום המאפשרת למעוניינים לשלם על מודעה או קישור שמופיע למשתמשים מסוימים באמצעות רשת פרסום של גוגל או פייסבוק. התשלום מבוסס על כמות הקליקים.

3. שיווק במדיה חברתית

פרסומים ממומנים ואורגניים בפלטפורמות כמו פייסבוק, אינסטגרם, יוטיוב ועוד – שנועדו לקדם את המותג הרצוי, לשתף תוכן ערך ולייצר המרות.

4. דוא"ל ממוקד

מערכות דיוור ישיר המיועדות לבניית רשימת תפוצה ושליחת עדכונים, הטבות וקידום מבצעים ללקוחות באופן קבוע.

5. פרסום מקוון ממוקד

יצירת מודעות דיגיטליות ייעודיות באתרים ואפליקציות שונות על מנת לפנות לקהל יעד ספציפי בודד.

מהם היתרונות המרכזיים של שיווק דיגיטלי לעסקים ?

נגישות גבוהה – שיווק דיגיטלי מאפשר להגיע למיליוני לקוחות בכל רגע נתון בקלות יחסית.

עלויות נמוכות – פרסום דיגיטלי לרוב זול בהרבה מאשר אמצעים מסורתיים, וניתן להתאים אותו לתקציב. 

מדידות וניתוח – האינטרנט מאפשר מעקב מדויק אחרי ביצועי השיווק וקבלת החלטות על סמך נתונים.

מיקוד והתאמה אישית – ניתן לבצע סגמנטציה (חלוקת שוק המטרה לקבוצות הומוגניות על פי מאפיינים משותפים) מדויקת של קהלי יעד ולספק להם מסרים מותאמים.

שיפור נוכחות המותג – שיווק באינטרנט בונה מודעות ומעורבות הצרכנים עם המותג באופן מתמיד.

זמינות  24/7 – בניגוד לשיווק מסורתי, שיווק באינטרנט זמינה בכל שעה ביממה. 

שיווק דיגיטלי ובניית אתרים

כיצד להתחיל עם שיווק דיגיטלי לעסקים?

1. הגדרת יעדים ומטרות

הגדרה בצורה ברורה מהם היעדים העסקיים שרוצים להשיג בעזרת השיווק הדיגיטלי. לדוגמה – הגדלת מספר הלקוחות ב-20% תוך 6 חודשים. מטרות מדידות יעזרו לעקוב אחר הצלחת האסטרטגיה.

2. למידת קהל היעד   

חשוב להבין היטב מיהם האנשים שרוצים לפנות אליהם – הרגלי הצריכה שלהם, העדפות וכדומה. כך תוכלו ליצור מסרים ותוכן רלוונטיים שימשכו אותם. 

3. בחירת ערוצים מתאימים  

יש לחשוב היכן קהל היעד בילה זמן משמעותי ומהם הפלטפורמות המתאימות ביותר לשיווק להם – האם מדובר בפייסבוק? אינסטגרם? גוגל? יוטיוב? וכן הלאה.

4. יצירת תוכן ערך איכותי

תוכן איכותי יביא לחשיפה גדולה יותר לעסק ויפיק הפניות לאתר. מומלץ לשתף טיפים, עצות ותובנות שימושיות ללקוחות בתחום שלכם.

5. מדידה ושיפור מתמיד  

מעקב אחר מדדי הצלחה שונים כמו – שיעורי המרה, עלייה במכירות, גידול בבסיס הלקוחות וכן הלאה והפקת לקחים מתוך הנתונים כדי להשתפר בהתמדה.

הדובדבן של סטטוס

בסטטוס נערוך שיחת היכרות להכרת העסק ובידולו משאר המתחרים. נערוך מחקר לעסק, נכיר את השוק והמתחרים, נמקד באופן מדויק מיהו קהל היעד, נבין את השפה שלו, נגדיר מטרות  ונתכנן את הדרך הנכונה להגיע אליו כדי לקדם את המוצר או את השירות. ערך מוסף שתקבלו מאיתנו – אחרי שהקמפיין עלה לאוויר, נבצע אופטימיזציה, למטב ולשפר את התוצאות באופן שוטף! בסיום הקמפיין, תקבלו סיכום נתונים ברור שיעשה לכם סדר בראש והרבה חשק לסיבוב נוסף.