בניית אתר אינטרנט אטרקטיבי היא הישג לא מבוטל, אך זו רק ההתחלה. על מנת שאתר יצליח ויממש את הפוטנציאל הגלום בו לצורך שיווק ומכירה באינטרנט, חיוני שהוא יהיה נגיש ונראה בעיני הקהל הרלוונטי. רבים מוצאים שלמרות שהשקיעו בעיצוב מרשים, האתר שלהם אינו מופיע כלל בדפי התוצאות של מנוע החיפוש גוגל. מדוע קורה כך? הסיבות טמונות בחוסר הבנה של אופן פעולתם של אלגוריתמי דירוג אתרים.
מה קובע את מיקום האתר בתוצאות החיפוש?
כאשר מבצעים חיפוש בגוגל, האלגוריתם שלו מנתח ומדרג מיליוני דפי אינטרנט רלוונטיים על פי קריטריונים שונים, כאשר המרכזיים שבהם הם:
איכות וכמות התוכן באתר
כאשר הכוונה היא לבצע קידום אורגני חשוב לקחת בחשבון שגוגל מעריך תוכן איכותי וייחודי באתרי אינטרנט. ככל שיש יותר תוכן מקצועי ומעמיק המתמקד בנושאים ספציפיים שמעניינים את הקוראים, כך עולה דירוג האתר בתוצאות החיפוש ומשפר את הפוטנציאל להצליח בשיווק באינטרנט. לעומת זאת, אתרים עם מעט תוכן שטחי או תוכן מועתק נתפסים כפחות רלוונטיים ואיכותיים ולכן הם מדורגים נמוך יותר על ידי גוגל.
אופטימיזציה טכנית של האתר
בנוסף לתוכן איכותי, בעת בניית אתר כדאי לבצע אופטימיזציה טכנית של האתר כך שיהיה ידידותי יותר לגוגל לסרוק ולהבין. לדוגמא, שימוש בכותרות ותתי כותרות היררכיות לחלוקת הדף לפסקאות, הוספת טקסט חלופי מתאר לתמונות, קישוריות פנימית בין הדפים באתר, מהירות טעינה גבוהה ועוד. אופטימיזציה נכונה של הקוד מאפשרת לשפר את דירוג האתר באופן משמעותי בגוגל ובמנועי חיפוש נוספים באופן אורגני.
חוויית משתמש טובה
כמו כן בעת בניית אתר, מעבר לאופטימיזציה טכנית, חשוב שהאתר יספק חווית משתמש טובה ונעימה לגולשים. כלומר, שהוא יהיה פשוט ונוח לנווט ולהשתמש, שזמני טעינת הדפים יהיו מהירים, ושהתצוגה והפונקציונליות יהיו מותאמות היטב לכל סוגי המכשירים – מחשבים, טלפונים וטאבלטים. אתר שקשה להשתמש בו או שלוקח לו זמן רב לטעון, מרתיע משתמשים ובהמשך גם את מנועי החיפוש.
פופולריות ומוניטין
גודל הקהל ופופולריות האתר מהווים אינדיקציה חיובית עבור מנועי חיפוש כמו גוגל. ככל שיותר אנשים מבקרים באתר, ממליצים עליו ומשתפים את תוכנו ברשתות חברתיות, כך גדל הסיכוי שגוגל יתפוס אותו כרלוונטי ואיכותי יותר לצרכי המשתמשים. בנוסף, ככל שיותר אתרים מכובדים בתחום מסוים מקשרים אל האתר שלכם, זה תורם למוניטין ולאמינות שלו בעיני גוגל.
טיפים לשיפור דירוג האתר בגוגל
השקעה בתוכן איכותי
הדרך הטובה ביותר לשפר את הדירוג בגוגל היא באמצעות תוכן איכותי וייחודי. כתיבת מאמרים ארוכים ומעמיקים על נושאים ספציפיים, עשירים במידע ערך לגולשים.
קידום אתרים ממומן
אפשר לשלם לגוגל על קידום ממומן של האתר באמצעות Google Ads. התוצאה מיידית אך יקרה ודורשת תקציב.
רכישת קישורים
לצורך קידום אתרים אפשר גם לשלם לאתרים פופולריים באותה נישה תמורת קישור לאתר שלכם. יש לבחור אתרים איכותיים עם תנועה גבוהה.
קידום ברשתות חברתיות
שיתופים ויצירת דיון סביב האתר בפלטפורמות כמו פייסבוק, אינסטגרם ועוד יכול לסייע לתנועה ובהמשך לדירוג.
יצירת פרופיל ב-Google My Business
יצירת פרופיל עסקי בפלטפורמת Google My Business חשובה עבור כל בעל עסק מקומי. הדבר מאפשר להוסיף פרטי העסק כמו כתובת, טלפון, שעות פעילות וקישורים לאתר האינטרנט ודפי הרשתות החברתיות. פרופיל זה מופיע בחיפושים מקומיים בגוגל ותורם לחשיפה ולאמון של הלקוחות הפוטנציאליים בעסק. כדאי מאוד להקדיש זמן להשלמת הפרופיל בצורה מקצועית.
סיכום
אין די בעיצוב אתר מרשים על מנת להבטיח הצלחה. יש להבין כיצד גוגל ומנועי חיפוש אחרים קובעים את דירוג האתרים ולפעול בהתאם. עם השקעה נכונה בתוכן, שיווק וקידום האתר – ניתן להגיע להישגים מרשימים, ולמקסם את החשיפה וההכנסות של העסק שלכם ברשת.
הדובדבן של סטטוס
אנחנו בסטטוס מתמחים בקידום אתרים בגוגל באופן מקצועי ומותאם אישית לכל לקוח תוך שאיפה לקידום האתר לראש פסגת החיפושים בגוגל. אנחנו תוקפים בכל החזיתות, ולאחר ביצוע מחקר מילות מפתח ואופטימיזציה של האתר למנועי חיפוש, נשלב בין קידום ממומן (PPC) לקידום אורגני (SEO).
לכל כלי יש את היתרונות שלו. כלי קידום ממומן יסייעו לכם לקבל תוצאות מהירות ולמשוך לקוחות חדשים, בעוד שקידום אורגני יבטיח נראות ותוצאות ארוכות טווח. כך נבטיח שהאתר יקבל חשיפה מקסימלית לקהל היעד שתבטיח כניסה של לקוחות פוטנציאליים.