בשנים האחרונות, יותר ויותר עסקים מבינים את החשיבות של דירוג גבוה בגוגל Google My Business הכלי של גוגל מיועד לעסקים מקומיים. והדירוג במפות גוגל הוא קריטי לעסקים המעוניינים להופיע בתוצאות החיפוש המקומיות ולזכות ביותר לקוחות. במאמר הזה, נסביר כיצד ניתן לדרג את העסק בראש תוצאות החיפוש, תוך שימוש ב-8 טיפים חשובים שיעזרו לך להשיג את המיקום הגבוה ביותר.

בחירת קטגוריה נכונה לעסק ב Google My Business
השלב הראשון בקידום העסק ב-Google My Business הוא לבחור את הקטגוריה הנכונה. גוגל מאפשרת לכל עסק לבחור קטגוריה ראשית, והבחירה הזו משפיעה באופן משמעותי על הדירוג. חשוב לבדוק שהקטגוריה שאתם בוחרים היא המדויקת ביותר לשירותים שאתם מציעים. בכדי לבדוק שאתם בוחרים בקטגוריה הנכונה, השתמשו בתוסף חינמי בשם GMB Everywhere שמאפשר לך לראות את הקטגוריה הראשית של המתחרים שלך. ובכך תוכלו להבין איזו קטגוריה עובדת טוב עבור המתחרים בתחום שלכם, ולהתאים את העסק שלכם בהתאם.
אופטימיזציה של שם העסק
שם העסק יכול לשפר את הדירוג שלכם אם הוא כולל את מילות המפתח הרלוונטיות לחיפושים של לקוחות פוטנציאליים. לדוגמה, אם אתם מציעים שירותי גינון בחיפה, שם כמו "אריק ובניו – שירותי גינון בחיפה" יעזור לגוגל להבין שהעסק שלכם רלוונטי לחיפושים בנושא גינון באזור זה. עם זאת, חשוב לוודא ששם העסק נשאר אותנטי ומשקף את שם העסק האמיתי שלכם בהתאם למדיניות של גוגל.
התאמת מיקום העסק לאזור השירות
גוגל ממליצה להציג עסקים הקרובים למיקום הגולש, ולכן מיקום העסק שלך חשוב מאוד. אם העסק שלך לא ממוקם בעיר היעד שלך, מומלץ לשקול להשתמש במשרד וירטואלי או במיקום עבודה משותף כדי שהעסק שלך יופיע כחלק מהתוצאות המקומיות. התנאי החשוב הוא שהמיקום חייב להיות פעיל עם שעות עבודה נכונים לעסק בכדי לעמוד בתנאי השימוש של גוגל.
כתיבת תיאור עשיר במילות מפתח
תיאור העסק ב-Google My Business מהווה כלי חשוב להצלחה בקידום. תיאור מפורט הכולל את השירותים שאתם מציעים והאזור שבו אתה פועלים, עוזר לגוגל להבין את תחום הפעילות שלכם. לדוגמה, אם אתם מציעים שירותי אינסטלציה באזור תל אביב, הקפידו להזכיר את המיקום ואת השירות המרכזי שאתה מציעים בכדי לעזור לגוגל למקם אתכם גבוה בתוצאות החיפוש.
הוספת תמונות וסרטונים עם תגיות גיאוגרפיות
תמונות וסרטונים איכותיים עוזרים לכם להתבלט בעיני הלקוחות, אבל גם עוזרים לגוגל להבין היכן העסק שלכם ממוקם. בעזרת כלים כמו Geotagging, תוכל להוסיף תגיות גיאוגרפיות לתמונות, כך שגוגל תוכל לזהות את המיקום המדויק שבו צולמו התמונות. וזה יכול לשפר את הסיכוי שהעסק שלכם יופיע בתוצאות מקומיות בדירוג גבוה יותר.
בקשת ביקורות תגובות וחוו"ד לפרופיל Google My Business
חוות דעת חיוביות הן אחד הגורמים המשמעותיים ביותר בדירוג העסק בגוגל. ככל שתקבל יותר ביקורות חיוביות, כך תוכל לעלות במדרג התוצאות. חשוב לעודד את הלקוחות שלך להשאיר ביקורות לאחר מתן השירות, על ידי שליחת קישור ישיר לדף הביקורות ולוודא שאתה מגיב לכל ביקורת – חיובית או שלילית. תגובות מעידות על כך שאתה עסק פעיל ואכפתי.
אופטימיזציה של דף הנחיתה
הקישור המופיע ב-Google My Business צריך להוביל לדף נחיתה המתאים לשירות ולמיקום שלכם. דף הנחיתה הזה צריך לכלול מילות מפתח רלוונטיות, פרטי העסק כמו שם, כתובת ומספר טלפון, והקפידו על אחידות בפרטים הללו ברחבי הרשת. בנוסף, כדאי לשלב מפה של גוגל בתוך האתר כדי לשפר את הסיכוי להופיע בתוצאות החיפוש המקומיות.
קישורים חיצוניים מאתרים מקומיים
קישורים מאתרים אחרים יכולים לשפר את הדירוג שלכם בצורה משמעותית. אם יש לכם שיתופי פעולה עם עסקים מקומיים או שאתם משתתפים באירועים מקומיים, בקשו מהם להוסיף קישור לאתר שלכם מה שיעזור לקידום האורגני של האתר, ובכך תוכלו להוכיח לגוגל שהעסק שלכם חשוב בקהילה המקומית.
לסיכום
על ידי יישום שמונת הטיפים הללו, תוכלו לשפר את הנראות של העסק ב-Google My Business ולהגדיל את כמות הלקוחות המקומיים המגיעים אלכם דרך גוגל. הקפידו לבחור את הקטגוריה הנכונה, לייעל את שם העסק, להוסיף מילות מפתח בתיאור העסק שלכם, ולהשתמש בתמונות גיאוגרפיות ולעודד חוות דעת חיוביות.
זקוק לעזרה בליישם את מה שנכתב במאמר? נשמח לענות לכל שאלה ולעזור במידת האפשר.